Les vidéos AgroParisTech

Potentials, limits and complementarities of the approaches for process eco-design and eco-innovation

Publié le 4 février 2016 / - - - - - /

Workshop eco-design of agro-bio-industry processes (https://colloque.inra.fr/process-ecodesign-workshop/Schedule/Conference)
Session 2 : Eco-design strategies applied to agro-bio-industry processes
Sub-session 2.4 : Potentials, limits and complementarities of these approaches for process eco-design and eco-innovation
Round table with
- Antonio Alvarez Alonso, CSIC, Spain
- Enrico Benetto, LIST, Luxembourg
- Eric Coatanéa, Tampere University of Technology, Finland
- Alan Jean-Marie, Altran Research, France
- Lucia Recchia, University of Florence and Marconi University (Rome), Italy
- John Woodley, Technical University of Denmark
- Gwenola Yannou-Le Bris, AgroParisTech, France

Potentials, limits and complementarities of the approaches for process eco-design and eco-innovation
Partager la vidéo
Copier le code d'intégration la vidéo :
<iframe width="480" height="300" src="http://www.agroparistech.fr/podcast/spip.php?page=video-embed&id_document=9263" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>	
Copier le code d'intégration la vidéo :
<iframe width="340" height="200" src="http://www.agroparistech.fr/podcast/spip.php?page=mini-video-embed&id_document=9263" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>	
Récuperer les adresses de la vidéo et de sa vignette
 http://podcast.agroparistech.fr/podcastproducer/attachments/20A04E9F-C845-42C6-A214-11422E3DB693/DB0E8FE4-1652-4711-B459-A209BD796FB4.mp4
 http://www2.agroparistech.fr/podcast/IMG/jpg/17845ea2-b06f2cf.jpg

Taille de la vidéo: 640 x 360 

Ecouter l'enregistrement

Un message, un commentaire ?

modération a priori

Ce forum est modéré a priori : votre contribution n’apparaîtra qu’après avoir été validée par un administrateur du site.

  • Pour créer des paragraphes, laissez simplement des lignes vides.

Eco-design of agro-bio-industry processes

This workshop aims at clarifying and discussing the methodological and cognitive scientific ...  lire la suite »